OBCHODNÉ PODMIENKY

Článok I - Všeobecné ustanovenia

  1. Tieto obchodné podmienky upravujú podmienky používania web sídla prevádzkovateľa umiestneného pod doménou movio.sk, ktorá sprístupňuje služby a prostredníctvom ktorej dochádza k predaju tovaru.
  1. Tieto obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou zmluvy uzatvorenej medzi odberateľom a prevádzkovateľom web sídla movio.sk. Odberateľ zaškrtnutím príslušného políčka na internetovej stránke potvrdzuje, že sa s týmito obchodnými podmienkami oboznámil a bez výhrad s nimi súhlasí. V prípade telefonickej alebo e-mailovej objednávky, sú obchodné podmienky zaslané Odberateľovi na e-mailovú adresu, ktorú uviedol a ak ich nenamietne, alebo objednávku do …… dní nestornuje, má sa za to, že s nimi súhlasil.
  1. Ustanovenia týchto obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou uzatvorenej zmluvy medzi prevádzkovateľom a odberateľom. Odchýlne dojednanie v zmluve má prednosť pred ustanoveniami týchto obchodných podmienok.
  1. Predmetom týchto obchodných podmienok je vymedzenie práv a povinností zmluvných strán vyplývajúcich z uzavretej zmluvy a poskytnutie informácií v súlade s § 3 ods. 1 zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzatvorenej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a iných relevantných právnych predpisov.
  1. Tieto obchodné podmienky sú vypracované v súlade so:
    • zákonom č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov,
    • zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších právnych predpisov,
    • zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzatvorenej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov,
    • zákonom č. 22/2003 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z. v znení neskorších právnych predpisov,
    • zákonom č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov v znení neskorších právnych predpisov,
    • a s inými relevantnými právnymi predpismi.

Článok II - Vymedzenie pojmov

  1. Prevádzkovateľom web sídla movio.sk je spoločnosť Tiberios s.r.o., so sídlom Gercenova 1162/17, 851 01 Bratislava – mestská časť Petržalka, IČO: 51 711 028, DIČ: ………….., zapísaná v OR OS Bratislava I, Oddiel: Sro, Vložka č.: 128593/B, Zast.: Ing. Róbert Jurčovič, konateľ, e-mail: videosluzba@gmail.com. Prevádzkovateľ je zároveň poskytovateľom služieb ponúkaných prostredníctvom web sídla movio.sk a predajcom tovaru a pod.
  2. Odberateľom je fyzická alebo právnická osoba, ktorá si objednala služby, a to buď ako spotrebiteľ alebo podnikateľ.
  1. Spotrebiteľom je v zmysle § 2 písm. a) zák. č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov (ďalej len zákon o ochrane spotrebiteľa) fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
    • Podnikateľom je v zmysle § 2 ods. 2 zák. č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Obch. zák.“):
    • osoba zapísaná v obchodnom registri ,
    • osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia,
    • osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov,
    • fyzická osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.
  1. Službou je prenos záznamov medzi nosičmi.
  1. Orgánom dozoru je: Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
    Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj,
    Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 82007 Bratislava,
    Odbor výkonu dozoru,
    email: ba@soi.sk,
    telefónne číslo: 02/58 27 21 72,  02/58 27 21 04, fax: 02/58 27 21 70

Článok III - Charakteristika služieb

  1. Prenos záznamov medzi nosičmi je:
    • digitalizácia videa (videokazety všetkých druhov, kotúčové pásy, DVD, a ďalšie),
    • digitalizácia audia (magnetofónové kazety, kotúče, CD …),
    • digitalizácia foto (skenovanie fotiek, negatív, diapozitív …).
  1. Prevádzkovateľ poskytuje aj ďalšie služby, napr. prevádzkuje požičovňu kamier

Článok IV - Informácie o tovare a cenách

  1. Informácie o službách a tovare, vrátane uvedenia ceny a hlavných vlastností sú uvedené pri jednotlivých službách a tovaroch v e-shope. Prevádzkovateľ nie je platca DPH. V prípade, ak bude Prevádzkovateľ platcom DPH, tak k cene pripočíta DPH v zmysle platných právnych predpisov. Ceny služieb a tovarov zostávajú v platnosti po dobu, po ktorú sú zobrazované v e-shope. Toto ustanovenie nevylučuje dojednanie zmluvy za individuálne dohodnutých podmienok.
  2. V e-shope sú zverejnené informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru. Informácia o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru uvedené v internetovom obchode platí len v prípadoch, keď je tovar doručovaný v rámci územia Slovenskej republiky.

Článok V - Uzatvorenie zmluvy s prevádzkovateľom

  1. Zverejnenie obchodných podmienok na web stránke movio.sk sa považuje za návrh na uzatvorenie zmluvy, predmetom ktorej je poskytovanie služieb a/alebo predaj tovaru v e-shope.
  2. Odberateľ vykonáva objednávku tovaru týmito spôsobmi:
    • vyplnením objednávkového formulára bez registrácie,
    • telefonicky alebo
    • e-mailom.
  1. Pri zadávaní objednávky si odberateľ vyberie službu/ tovar, počet kusov tovaru, spôsob platby a doručenia.
  1. Bezodkladne po obdržaní objednávky zašle prevádzkovateľ odberateľovi potvrdenie o obdržaní objednávky na emailovú adresu, ktorú odberateľ pri objednaní zadal. Oznámení o prijatí objednávky je doručené na emailovú adresu odberateľa. Toto potvrdenie sa považuje za uzavretie zmluvy.

Článok VI - Práva a povinnosti strán pri poskytnutí služby - prenos záznamov medzi nosičmi

  1. Ak si odberateľ objednal službu (prenos záznamov medzi nosičmi), tak je povinný po objednaní služby prevádzkovateľovi dodať záznam, ktorý má prevádzkovateľ preniesť na iný nosič, a to do …….. dní od uzatvorenia zmluvy. V prípade, že nosič, ktorý má byť prenášaný na iný nosič, nebol prevádzkovateľovi dodaný v lehote podľa predchádzajúcej vety, zmluva automaticky zaniká.
  2. Ak si odberateľ objednal službu (prenos záznamov medzi nosičmi), tak je prevádzkovateľ povinný dodať službu odberateľovi do ………….. dní odo dňa doručenia záznamu, ktorý má byť prenesený na iný záznam.
  1. Odberateľ vyhlasuje, že má právo nakladať, disponovať s právami k obsahu na zázname, ktorý má v záujme preniesť na iný nosič prostredníctvom služieb prevádzkovateľa. V prípade, že si akákoľvek tretia osoba bude uplatňovať práva súvisiace s obsahom na zázname (napr. osobnostné práva, autorské práva, práva súvisiace s autorským právom a pod.) voči prevádzkovateľovi, je odberateľ povinný práva tretej osoby vyporiadať a/alebo uhradiť náklady, ktoré musel vynaložiť prevádzkovateľa na svoju ochranu vrátane právnych služieb, súdnych poplatkov alebo na vysporiadanie práv tretej osoby. V prípade, že prevádzkovateľovi konaním podľa predchádzajúcich viet vznikne škoda, má prevádzkovateľ nárok na náhradu škody v celej výške.

Článok VII - Práva a povinnosti strán pri poskytnutí služby – požičovňa videokamier

  1. Odberateľ si môže prenajať videokameru na čas, ktorý si pri objednávke zvolí.
  2. Odberateľ je povinný uhradiť prevádzkovateľovi zálohu v hotovosti alebo prevodom na účet, a to v dohodnutej výške.
  1. V lehote do ………….. dní od úhrady zálohy/ pripísania zálohy na účet odovzdá /doručí prevádzkovateľ videokameru odberateľovi na zvolenú adresu.
  1. Odberateľ je povinný vrátiť videokameru v posledný deň doby prenájmu osobne do prevádzky prevádzkovateľa alebo prostredníctvom kuriéra.
  2. Ak prevádzkovateľ na vrátenej videokamere nezistí poruchy, vady, vráti zálohu odberateľovi bez zbytočného odkladu.

Článok VIII - Práva a povinnosti zmluvných strán pri predaji služby

  1. Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa zmluvy môže odberateľ zaplatiť nasledujúcimi spôsobmi:
    • bezhotovostne prevodom na bankový účet po predchádzajúcej dohode s prevádzkovateľom, alebo cez platobnú bránu, ak bola platobná brána zriadená,
    • dobierkou v hotovosti alebo platobnou kartou pri prevzatí tovaru,
    • v hotovosti alebo platobnou kartou pri osobnom odbere na prevádzke,
    • v prípade nájmu kamery je časť ceny uhradená započítaním so zálohou a zvyšná časť ceny je uhradená niektorým z vyššie uvedených spôsobov.
  1. Spoločne s cenou je odberateľ povinný zaplatiť prevádzkovateľovi náklady spojené s balením a dodaním tovaru v zmluvnej výške. Ak nie je ďalej uvedené výslovne inak, rozumie sa ďalej cenou aj náklad spojený s dodaním tovaru.
  1. V prípade platby v hotovosti je cena splatná pri prevzatí tovaru.
  1. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok odberateľa zaplatiť cenu splnený okamihom pripísania príslušnej sumy na bankový účet prevádzkovateľa.
  2. Tovar je odberateľovi dodaný:
    • na adresu určenú odberateľom v objednávke,
    • osobným odberom v prevádzkarni prevádzkovateľa.
  1. Voľba spôsobu dodania sa vykonáva v priebehu objednávania tovaru. Náklady na dodanie tovaru v závislosti na spôsobe odoslania a prevzatia tovaru sú uvedené v objednávke odberateľa a v potvrdení objednávky prevádzkovateľom.
  1. Ak je prevádzkovateľ podľa zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené odberateľom v objednávke, je odberateľ povinný prevziať tovar pri dodaní. V prípade, že je z dôvodov na strane odberateľa nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je odberateľ povinný zaplatiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
  2. Pri prevzatí tovaru od prepravcu je odberateľ povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek vád toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade zistenia porušenia obalu nasvedčujúceho neoprávnenému vniknutiu do zásielky nemusí odberateľ zásielku od prepravcu prevziať.
  1. Odberateľ nadobúda vlastnícke právo ku tovaru zaplatením celej ceny za tovar, vrátane nákladov na dodanie, najskôr však prevzatím tovaru. Zodpovednosť za náhodnú stratu, poškodenie či zničenie tovaru prechádza na odberateľa okamihom prevzatia tovaru alebo okamihom, kedy mal odberateľ povinnosť tovar prevziať, ale v rozpore s zmluvou tak neurobil.

Článok IX - Odstúpenie od zmluvy

  1. Odstúpenie od zmluvy odberateľom, ktorým je spotrebiteľ, sa riadi príslušnými ustanoveniami zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších právnych predpisov.
  1. Odberateľ spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je predaj služby zhotovenej podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa – uvedené sa týka služby prenosu záznamov na iný nosič.
  1. Odberateľ je oprávnený odstúpiť od prenájmu videokamery bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa uzavretia zmluvy, pokiaľ sa nezačalo s využívaním služby (t.j. do dodania videokamery odberateľovi).
  1. Odberateľ je oprávnený odstúpiť od kúpy tovaru z e-shopu bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru.
  1. Pre dodržanie lehoty pre odstúpenie od zmluvy musí odberateľ odoslať odstúpenie v lehote pre odstúpenie od zmluvy.
  1. Pre odstúpenie od zmluvy môže odberateľ využiť vzorový formulár (tu……………) k odstúpeniu od zmluvy poskytovaný prevádzkovateľom. Odstúpenie od zmluvy zašle odberateľ na emailovú alebo doručovaciu adresu prevádzkovateľa uvedenú v týchto obchodných podmienkach. Prevádzkovateľ potvrdí odberateľovi bezodkladne prijatie formulára.
  1. Odberateľ, ktorý odstúpil od zmluvy, je povinný vrátiť prevádzkovateľovi tovar do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy. Odberateľ znáša náklady spojené s vrátením tovaru prevádzkovateľovi, a to i v tom prípade, ak tovar nemôže byť vrátený pre svoju povahu obvyklou poštovnou cestou.
  1. Ak odstúpi odberateľ od zmluvy, vráti mu prevádzkovateľ bezodkladne, najneskôr však do 14 dní od dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho prijal, a to prevodom na bankový účet odberateľa. Prevádzkovateľ vráti odberateľovi prijaté peňažné prostriedky iným spôsobom len vtedy, ak s tým odberateľ súhlasí a ak mu tým nevzniknú ďalšie náklady.
  1. Ak odberateľ zvolil iný než najlacnejší spôsob dodania tovaru, ktorý prevádzkovateľ ponúka, vráti prevádzkovateľ odberateľovi náklady na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru.
  1. Ak odstúpi odberateľ od zmluvy, nie je prevádzkovateľ povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky odberateľovi skôr, než mu odberateľ tovar odovzdá.
  1. Tovar musí vrátiť odberateľ prevádzkovateľovi nepoškodený, neopotrebený a neznečistený a ak je to možné, v pôvodnom obale. Nárok na náhradu škody vzniknutej na tovare je prevádzkovateľ oprávnený jednostranne započítať proti nároku odberateľa na vrátenie ceny.
  1. Prevádzkovateľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo keď výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru prerušil výrobu alebo dovoz tovaru. Prevádzkovateľ bezodkladne informuje odberateľa prostredníctvom emailovej adresy uvedenej v objednávke a vráti v lehote 14 dní od oznámení o odstúpenie od zmluvy všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho na základe zmluvy prijal, a to rovnakým spôsobom, poprípade spôsobom určeným odberateľom.
  1. Odstúpenie od zmluvy odberateľom podnikateľom sa spravuje príslušnými ustanovenia Obchodného zákonníka.

Článok X - Zodpovednosť za vady a reklamácia

  1. Prevádzkovateľ zodpovedá za vady, ktoré má predná vec pri prevzatí tovaru odberateľom. Záručná doba na tovar dodaný prevádzkovateľom je 24 mesiacov, ak je na tovare alebo obale alebo návode k nemu vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty. Záručná doba začína plynúť od prevzatia veci odberateľom.
  2. Prevádzkovateľ zodpovedá odberateľovi, že tovaru pri prevzatí nemá vady. Najmä prevádzkovateľ zodpovedá odberateľovi, že v dobe, kedy odberateľ tovar prevzal:
    • má tovar vlastnosti, ktoré si strany dojedali, a ak chýba dojednanie, má také vlastnosti, ktoré prevádzkovateľ alebo výrobca popísal,
    • sa tovar hodí k účelu, ktorý pre jeho použitie prevádzkovateľ uvádza alebo ku ktorému sa tovar tohoto druhu obvykle používa,
    • je tovar v zodpovedajúcom množstve alebo hmotnosti a
    • tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
  1. Ak sa vada tovaru, ktorý nepodlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze, prejaví v priebehu šiestich mesiacov od prevzatia tovaru odberateľom, má sa za to, že tovar bol vadný už pri prevzatí. Odberateľ je oprávnený uplatniť práva z vady, ktorá sa vyskytne u spotrebného tovaru v dobe dvadsať štyri mesiacov od prevzatia. Toto ustanovenie sa nepoužije u tovaru predávaného za nižšiu cenu pre vadu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá, na opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním, u použitého tovaru pre vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú tovar mal pri prevzatí odberateľom, alebo ak to vyplýva z povahy tovaru.
  2. V prípade výskytu vady môže odberateľ prevádzkovateľovi predložiť reklamáciu a požadovať:
    • ak ide o vadu, ktorú je možné odstrániť, výmenou tovaru za nový tovar,
    • ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť,
      • primeranú zľavu z ceny,
      • odstúpiť od zmluvy.
  1. Odberateľ má právo odstúpiť od zmluvy
    • ak má tovar vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady,
    • ak nemôže tovar riadne užívať pre opakovaný výskyt vady alebo vád po oprave,
    • ak nemôže riadne tovar užívať pre väčší počet vád tovaru.
  1. Prevádzkovateľ je povinný prijať reklamáciu, ktorá bola podaná osobne prevádzkarni, v ktorej je prijatie reklamácie možné. Prevádzkovateľ je povinný odberateľovi vydať písomné potvrdenie o tom, kedy odberateľ právo uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie odberateľ požaduje, ako aj potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie. Pre uplatnenie reklamácie odberateľ spotrebiteľ zašle výrobok na adresu prevádzkovateľa uvedenú v úvode týchto obchodných podmienok  alebo na adresu elektronickú s dodatočným zaslaním výrobku. Lehota na vybavenie reklamácie začne v tomto prípade plynúť dňom prevzatia výrobku (predmetu reklamácie).
  1. Ak odberateľ spotrebiteľ uplatní reklamáciu, prevádzkovateľ alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach vyplývajúcich z vadného plnenia. Na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z práv vyplývajúcich mu z vadného plnenia si uplatňuje, je prevádzkovateľ alebo ním poverený pracovník alebo určená osoba povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do troch pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamách, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vrátane odstránenia vady musí vybaviť ihneď, pričom v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie vrátane odstránenia vady však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Márne uplynutie tejto lehoty sa považuje za podstatné porušenie zmluvy a odberateľ má právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje moment, kedy dôjde prejav vôle odberateľa (uplatnenie práva z vadného plnenia) prevádzkovateľovi.
  1. Ak odberateľ spotrebiteľ reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže prevádzkovateľ vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Prevádzkovateľ je povinný poskytnúť odberateľovi spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie.
  1. Ak spotrebiteľ reklamáciu tovaru uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a prevádzkovateľ ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša prevádzkovateľ bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť prevádzkovateľa za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Prevádzkovateľ je povinný odberateľovi spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
  1. Prevádzkovateľ písomne informuje odberateľa o výsledku reklamácie, a to najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
  1. Právo z vadného plnenia odberateľovi nepatrí, ak odberateľ pred prevzatím veci vedel, že vec má vadu, alebo ak odberateľ vadu sám spôsobil.
  1. V prípade oprávnenej reklamácie má odberateľ právo na náhradu účelne vynaložených nákladov vzniknutých v súvislosti s uplatnením reklamácie. Toto právo môže odberateľ u prevádzkovateľa uplatniť v lehote do jedného mesiaca po uplynutí záručnej doby.
  1. Voľbu spôsobu reklamácie a jej vybavenia, ak je viacero možností, má odberateľ.

Článok XI - Riešenie sporov

  1. Právne vzťahy, ktoré vzniknú medzi zmluvnými stranami v súvislosti s s poskytovaním služieb alebo predajom tovaru sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky.
  2. Účastníci tohto právneho vzťahu sa dohodli, že v prípade vzniku sporu je daná právomoc súdom Slovenskej republiky.
  1. Pokiaľ odberateľ – spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým prevádzkovateľ vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že prevádzkovateľ porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na prevádzkovateľa so žiadosťou o nápravu. Ak prevádzkovateľ na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, odberateľ – spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
  1. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s prevádzkovateľom je Slovenská obchodná inšpekcia Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27 soi.sk alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk); odberateľ – spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.
  1. Odberateľ – spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Článok XII - Ochrana osobných údajov

  1. Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje odberateľa v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a rady č. 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (ďalej len „GDPR“) a zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov.
  2. Informácie o tom, ako spracúvame osobné údaje nájdete tu.

Článok XII - Záverečné ustanovenia

  1. Tieto obchodné podmienky platia v znení uvedenom na webovom sídle prevádzkovateľa umiestnenom pod doménou movio.sk v deň uzatvorenia zmluvy.
  2. Právne vzťahy medzi prevádzkovateľom a odberateľom spotrebiteľom výslovne neupravené týmito obchodnými podmienkami sa riadia príslušnými ustanoveniami zák. č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Obč. zák.“), zákona o ochrane spotrebiteľa, zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších právnych predpisov, ako aj inými súvisiacimi predpismi.
  1. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť tieto obchodné podmienky, pokiaľ si to bude vyžadovať zmena obchodnej politiky alebo platnej legislatívy.
  1. Tieto obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 1.10.2021